Author Topic: buying a ktm 125 sx  (Read 1494 times)

2tfanatic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
buying a ktm 125 sx
« on: May 12, 2017, 08:33:33 PM »
Hey guys do you motocross riders out there have any tips for when i buy a ktm 125 sx, what to look for, etc... Engine wise to be more precise.

2tfanatic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #1 on: May 13, 2017, 06:10:30 PM »
what?

BadStar

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #2 on: May 13, 2017, 09:25:41 PM »
I have some (just donate the cost of game back :) )


lolol
Most Active In-Game        PM me and I may be able to race!
Mon-Fri
East Coast: 4p-10p 
Forum Time: 9pm-3am (-5)
Sat/Sun Anytime

2tfanatic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #3 on: May 14, 2017, 08:48:41 AM »
I forgot how childish people where in this community, and how they lack knowledge about real bikes since they only play virtual games like no lives.

тғc

  • Hero Member
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 2782
    • View Profile
    • TFC's YouTube
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #4 on: May 14, 2017, 09:01:08 AM »
I don't really get anything that's been said in this thread so far, but Rhyveeo your attitude continues to bug me :(
Last Project Alta Redshift MXR

Current Project Hawkstone Replica

Next Project Unknown

Buy Me a Beer

GDUBMX

  • Blue Flag Specialist
  • Hero Member
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 1873
  • Privateer
    • View Profile
    • MX Bikes Central
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #5 on: May 14, 2017, 11:53:39 AM »
^ +1 TFC
Add me on Steam : GDUBMX
GDUBMX YouTube

2tfanatic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #6 on: May 14, 2017, 06:34:37 PM »
I don't really get anything that's been said in this thread so far, but Rhyveeo your attitude continues to bug me :(

Well i suggest you should start to learn how to read ;)

BadStar

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #7 on: May 14, 2017, 11:12:40 PM »
I forgot how childish people where in this community, and how they lack knowledge about real bikes since they only play virtual games like no lives.


So you think the guys who put together engine maps/tyre physics/tracks/OEM and more have no real world experience..hmm


to answer your q:

Always start a used bike COLD..not already warm.  also, check compression. other wise, its good. done
Most Active In-Game        PM me and I may be able to race!
Mon-Fri
East Coast: 4p-10p 
Forum Time: 9pm-3am (-5)
Sat/Sun Anytime

Asdrael

  • OEM Nerd
  • Hero Member
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 1037
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #8 on: May 14, 2017, 11:21:24 PM »
I'll be the nice guy.

A used (mx (2stroke)) bike is like a horse. Check its teeth.

I'm not even kidding. The state of the chain kit tells a lot about how the bike was maintained. Air filter as well. Sparkplug. Oil runing alongside the lower fork means busted joints and a badly maintained bike. Fork, clutch and throttle travel should be smooth. Runing oil around important joints is also a bad sign (clutch casing for example).

All of this you can check without even turning the bike on, and looking at those components you can tell how the bike is going to be like.

On the other hand, a pipe with a couple of minor digs is nothing to be afraid off. A bent (aka not aligned) lower frame means the bike had at least one heavy crash, and should be double checked.

Compress the engine with the kick starter WITHOUT trying to start it to gauge compression. Then start it. Smell and color of exhaust tells a lot. A 2 stroke will shake harder than your didlo but it's a smooth, regular and "noiseless" shaking. No moving parts outside of the engine.


If you have no idea what I'm on about, get someone to come with you or get the bike from a reknown dealer. A lot of them are "authorized" and know their shit.
Donate to me -> feed my coffee addiction -> get more mods!
OEM bikes pack
MXBikes Discord

BadStar

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #9 on: May 14, 2017, 11:32:33 PM »
omg.. "shake harder than your dildo"



hahahha..
Most Active In-Game        PM me and I may be able to race!
Mon-Fri
East Coast: 4p-10p 
Forum Time: 9pm-3am (-5)
Sat/Sun Anytime

2tfanatic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #10 on: May 15, 2017, 11:20:33 AM »
I'll be the nice guy.

A used (mx (2stroke)) bike is like a horse. Check its teeth.

I'm not even kidding. The state of the chain kit tells a lot about how the bike was maintained. Air filter as well. Sparkplug. Oil runing alongside the lower fork means busted joints and a badly maintained bike. Fork, clutch and throttle travel should be smooth. Runing oil around important joints is also a bad sign (clutch casing for example).

All of this you can check without even turning the bike on, and looking at those components you can tell how the bike is going to be like.

On the other hand, a pipe with a couple of minor digs is nothing to be afraid off. A bent (aka not aligned) lower frame means the bike had at least one heavy crash, and should be double checked.

Compress the engine with the kick starter WITHOUT trying to start it to gauge compression. Then start it. Smell and color of exhaust tells a lot. A 2 stroke will shake harder than your didlo but it's a smooth, regular and "noiseless" shaking. No moving parts outside of the engine.


If you have no idea what I'm on about, get someone to come with you or get the bike from a reknown dealer. A lot of them are "authorized" and know their shit.

Yeah i'm the biggest troll and i have tons of money lol that's why i can't even afford a 30€ game, you are a funny person my friend. Thanks for the answer Asdrael it was pretty informative!

And because i got an Aprilia it makes you think that i have loads of money and that i never need help, man you don't even know how hard i work for my shit u have no idea what you are talking about.
« Last Edit: May 15, 2017, 11:24:37 AM by Rhyveeo »

2tfanatic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #11 on: May 16, 2017, 03:31:43 PM »
Why the fuck would i need to participate in the game? You are completely on another planet lol thanks for the game btw :)
And why would i play online it's broken af and if only i could tell you how many hours i got in offline you would be amazed lol you have no idea how often i play this game :D :D

PS: don't get salty ne :D

GDUBMX

  • Blue Flag Specialist
  • Hero Member
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 1873
  • Privateer
    • View Profile
    • MX Bikes Central
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #12 on: May 16, 2017, 04:05:36 PM »
Why the fuck would i need to participate in the game? You are completely on another planet lol thanks for the game btw :)
And why would i play online it's broken af and if only i could tell you how many hours i got in offline you would be amazed lol you have no idea how often i play this game :D :D

PS: don't get salty ne :D

Please Rhyveeo do us all a favour now mate and **** off. honestly you are too immature and snarky for this forum, you provide ZERO constructive advice and just take take take. No one will miss you im afraid and im sure you wont miss this forum. In my 3 years of this game i have NEVER seen you play online... So why stick around are blag what you can and shit talk someones hard work all the time? Honestly bugs the shit out of me   >:(
Add me on Steam : GDUBMX
GDUBMX YouTube

2tfanatic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #13 on: May 16, 2017, 05:17:56 PM »
Why the fuck would i need to participate in the game? You are completely on another planet lol thanks for the game btw :)
And why would i play online it's broken af and if only i could tell you how many hours i got in offline you would be amazed lol you have no idea how often i play this game :D :D

PS: don't get salty ne :D

Please Rhyveeo do us all a favour now mate and **** off. honestly you are too immature and snarky for this forum, you provide ZERO constructive advice and just take take take. No one will miss you im afraid and im sure you wont miss this forum. In my 3 years of this game i have NEVER seen you play online... So why stick around are blag what you can and shit talk someones hard work all the time? Honestly bugs the shit out of me   >:(

Like i said i don't play online because it's broken and why would i need to give advice if i don't want to? Your point makes no sense, it's like going on facebook and asking why people do ZERO for facebook?

GDUBMX

  • Blue Flag Specialist
  • Hero Member
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 1873
  • Privateer
    • View Profile
    • MX Bikes Central
Re: buying a ktm 125 sx
« Reply #14 on: May 16, 2017, 05:33:54 PM »
Your point makes no sense, it's like going on facebook and asking why people do ZERO for facebook?
Add me on Steam : GDUBMX
GDUBMX YouTube